در این فرآیند اقدامات ذیل انجام می پذیرد :
١–مشخصات فنی تجهیزات تدوین و به روزآوری و به همراه سایر استانداردهای تدوین شده مرتبط در سامانه تدارکات و تجهیز طرحهای سازمان درج می گردد .
٢–نیازسنجی تجهیزات بر اساس تعداد پروژه و کلاس تحویلی در طول سال تحصیلی توسط اداره کل نوسازی مدارس استان انجام پذیرفته و نوع و تعداد تجهیزات مورد نیاز مشخص می گردد .
٣–تعیین اعتبار مورد نیاز : اعتبار برآورد شده برای تأمین تجهیزات مدارس با توجه به مفادو موافقت نامه های مبادله شده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مشخصمی گردد .
۴–با توجه به اعتبارات پیش بینی شده، حدود تجهیزات مورد نیاز برآورد و از طریق مناقصه یاسایر انواع معاملات دولتی نسبت به شناسایی و انتخاب فروشندگان و شرکت های ذیصلاح اقدام می گردد
۵–با شرکت ها یا فروشندگان برنده مناقصه/ معاملات، قرارداد منعقد و یا از طریق استعلام قیمت با برندگان استعلام معامله انجام می پذیرد .
۶–حواله های ارسال تجهیزات ) به مناطق آموزش و پرورش یا مدارس هدف ( به عنوان فروشندگان یا شرکت های طرف قرارداد صادر می گردد .
٧–فروشندگان / شرکت ها متعاقباً نسبت به ارسال تجهیزاتاقدام و رسید / فرم اعلام وصول مهر و امضاء شده تحویل گیرندگان را دریافت می دارند .
٨–رسیدها / فرم های اعلام وصول شده طی نامه ای از طریق شرکت ها / فروشندگان به عنوان اداره کل نوسازی مدارس استان ارسال می گردد .
٩–رسیدها و فرم های اعلام وصول ) صورت وضعیت تجهیزات ( توسط کارشناس تجهیزات و معاونت پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره کل بررسی و در صورت تأیید حواله مالی آن به عنوان امور مالی و ذیحسابی اداره کل صادر می گردد .
١٠–بعد از رسیدگی های قانونی لازم توسط ذیحسابی اداره کل ، وجود حواله های مالی به حساب شرکتها / فروشندگان طرف قرارداد واریز می گر