جواد قارایی، ایرانگرد و مستندساز مطرح کشور، سفیر مدرسه سازی در استان قزوین شد
روز چهارشنبه هشتم مرداد ماه، جواد قارایی ایرانگرد و مستندساز مطرح کشورمان، با حضور در اداره کل نوسازی مدارس استان قزوین، طی مراسمی از سوی مدیرکل آموزش و پرورش و سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین، به عنوان سفیر مدرسهسازی معرفی شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان قزوین، جواد قارایی هنرمند و مستندساز مطرح کشور، با پذیرش این مسئولیت، به جمع چهرههای فرهنگی و هنری پیوست که برای ارتقای سطح کیفی آموزش و پرورش و ساخت مدارس در کشور تلاش میکنند.
مجتبی پورعباسی سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین در این جلسه اظهار داشت: حضور چهره های شاخص هنری، فرهنگی و ورزشی به عنوان سفیران مدرسه سازی در افزایش اعتماد و مشارکت مردم و جهش در امر مدرسه سازی تاثیر بسزایی دارد.
وی ادامه داد : اگر ما در مسیر ساخت و تجهیز مدارس قدمی بیش از پیش برداریم قطعا نمود عینی آن نتایج درخشانی را در سطح جامعه رقم می زند.
حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به لزوم بهره گیری از ایده های افراد خلاق و هنرمند در زمینه تکریم و جذب خیرین مدرسه ساز، اظهار امیدواری کرد با حضور چهره های شاخصی چون جواد قارایی در این عرصه، شاهد حرکات مثبت و موثری باشیم.
جواد قارایی ایرانگرد و مستندساز کشورمان، با اشاره به تجربیات خود در سفر به نقاط مختلف کشور به ویژه استان قزوین، تاکید کرد: من همچنان عاشق آن هستم که زیباییها، داراییها و ظرفیتهای بینظیر ایران عزیزمان را به تصویر بکشم. هدف من چیزی فراتر از گردشگری بود، اینکه مردم و مسئولان، ایران را بیشتر بشناسند و بیشتر به آن عشق بورزند. این بزرگترین مسئولیتی است که بر دوش خودم احساس میکنم.
لازم به ذکر است، جواد قارایی به عنوان موسس و مدیرعامل انجمن نیک ورزی ایرانگرد، در انجام کارهای عام المنفعه و ساخت مدرسه ای در استان فارس مشارکت داشته است.
در این جلسه درخصوص توسعه گردشگری و آشناسازی مردم با ظرفیت ها و طبیعت استان، با بهره گیری از امکانات و ظرفیت های آموزش و پرورش و مدارس استان قزوین به ویژه مدارس روستایی در نقاط هدف گردشگری، گفت و گو و تبادل نظر شد.
در راستای توسعه فرهنگ خیر مدرسه سازی و مشارکت مردمی، چهره های برجسته علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی می توانند با پیوستن به پویش های مدرسه سازی فعالیت داوطلبانه در این حوزه سهمی در گسترش فضاهای آموزشی و توسعه عدالت آموزشی داشته باشند.




